Je Travian návykový?

27.08.2008 08:32

Na otázku: „Je Travian návykový?“ mám jednoznačnou odpověď. Zcela určitě ano.

Záleží už jen na každém z nás jaký způsob a intenzitu závislosti si na této online hře vypěstuje. I za velmi krátkou dobu se může urodit závislost doslova nezdravá. Netroufnu si hodnotit míru vlastní „vazby“ na Travian, to musí posoudit mé okolí. Ale připouštím, že nějaký ten svazek spolu máme. Jinak bych tento článek asi nepsal. Prvním krokem jak se dostat z tohoto pouta je uvědomění si své závislosti :-)

Abstinenční příznaky jsou zde podobné jako u jakékoliv jiné závislosti. Setkal jsem se s náctiletým mladíkem, který měl z nějakého důvodu od rodičů zakázaný přístup na počítač. V daný moment by dal snad cokoli za pouhých 5 minut na Internetu.

A zejména tato mladá generace propadá Travianu mnohem snadněji než jejich starší kolegové. V jejich věku je naprosto přirozené si hrát. Ale je také přirozené ve 12ti letech sedět až 12 hodin u počítače? Neřekl bych. Ovšem odhadnout vhodnou dobu, kdy odtáhnout své dítko z pískoviště a posadit ho před počítač, není úplně jednoduché. To bych však už moc odbočoval od tématu.

 

Travian jsem začal hrát ze zvědavostii. A dopadlo to tak, že mám tyto stránky :-) Začnete s jedním účtem, nedaří se… Tak se zkusí nový, s tím, že se mu budete více věnovat… Ale pořád to není podle vašich představ… Více obětovaného času rovná se větší závislost. A na tom je postavena celá psychologie online her. Každý máme totiž od přírody někde uvnitř zakódovanou potřebu být (nebo se alespoň pokusit být) nejlepší. Více o psychologii online her napíši třeba příště.


A jak jste na tom vy? Jste závislí? Znáte svou míru závislosti? Jste schopni si určit hranici, za kterou už nepůjdete? Pociťujete někdy abstinenční příznaky? A jaké?

—————

Zpět


Diskusní téma: Je Travian návykový?

Datum: 14.03.2011

Vložil: michal552

Titulek: TRAVIAN

Ahoj,je mi 12 let a na Travian jsem závislý...Naštěstí né tak hrozně,když chodím do školy,tak tu prosedím odpoledne max. 3 hod. denně,proto hraji dual s kámošem ze třídy...Párkrát se mi ve škole stalo,že jsem byl úplně hotovej z toho,že mi přetejkaj sklady surovin,protože jsem nestihl všechno ráno postavit...nojo TRAVIAN to je hra,která mě má pod palcem už asi 4 roky.Za žádnou jinou hru bych jí nevyměnil...NIKDY!!!

—————

Datum: 03.04.2012

Vložil: Mojza

Titulek: Re: TRAVIAN

Fuu

—————

Datum: 03.06.2013

Vložil: Tom

Titulek: Re: TRAVIAN

To je docela síla :-) Ale dual je dobré řešení, dost to šetří čas.. i nervy. Člověk si jinak připadá jako otrok :-D

—————